به استدلال دولایه (ورق دوبل) بودن نصیب جلویی کاپوت، صافکاری سوای رنگ آن قسمت در عمده موارد مانند روز نخستین در نخواهد آمد؛ مگر آن قسمت را بتونه و رنگ نمایید و یا اقدام به تعویض آن قطعه نمایید که به افت قیمت خودرو در زمان فروش سبب ساز می شود. در چنین وقتی بود که تنها خرید و فروش پژو ۴۰۵ میتوانست بازار شرکت فرانسوی را نجات دهد. پس این ضعف ۲۰۶ موضوعی میباشد که قبل از خرید می بایست به آن اعتنا کنید. در ۲۰۶ های ساخت شده تا سال ۱۳۹۱، ECU در سمت چپ گوشه و کنار پایین کاپوت قرار گرفته اند؛ ولی ECU 206 ایرانیزه در سمت راست محیط و در پشت باطری به شکل عمودی قرار گرفته است. مگ پترونول پیشنهاد می نماید مطلقا بخش نکات اصلی بده بستان روغن 206 و 207i را مطالعه فرمایید. همچنین در همین دفترچه اشاره شده روزگار بده بستان روغن موتور 207 براساس کارکرد km خودرو هر 20000 km میباشد. که هر چند عدد تبارک و فوق العاده ای نیست اما به جهت یک اتومبیل با استفاده های شهری کاملا کافی و مطلوب به نظر می رسد. ضمناً منظورم از موتور تازه موتوری که برای 207 حساس همکاری ب ام و مهیا شده بود و 150 اسب قدرت داشت نیست. پیشرانه TU5 هر چند این روز ها سرگرم مسائل و مشکلاتی شده می باشد که ناشی از کفیت پایینتر ایجاد آن است اما در تمام میتوان به همین پیشرانه هنوز همرتبه مناسبی بخشید اگرچه که همین پیشرانه در مقایسه حیاتی پیشرانههای روز عالم دیگر یک پیشرانه بهصرفه با بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ البته در کل این پیشرانه نسبت به حجم خویش بازده لطف داشته و اقتدار و گشتاور مناسبی اهمیت مصرف سوخت ذیل در اختیار راننده میگذارد. موتور تیوفایو (tu5) نسبت به حجم خود بازده لطف داشته و قدرت حساس مصرف سوخت تحت در خودرو ها داراست و از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن می باشد که باعث می گردد تا کارایی این موتور در هر شرایطی بالا باشد. ۲۰۶ نام هاچبک شهری را به صحت یدک می کشد چرا که اندازه و بعد ها آن در شهری کار شما را تا حد متعددی آسان می کند. بهتر می باشد از تندرست بودن سیستم خنک کننده موتور اتومبیل اطمینان داشته باشید تا همین گرما مهم بسیار شدن بیش از حد به ایجاد ضرروزیان به پیشرانه منجر نشود. از نقاط قدوت همین گونه شتاب و کشش بسیار ، مصرف سوخت بسیار ، آلایندگی (در حد Euro II) و تاخیر کاهش دریچه گاز در موقع فشار دادن پدل هستش (همون کپ کردن معروف). این سوزن ها بایستی باز شوند و نخست در دستگاه آلتراسونیک بسته شوند تا محفظه ی خروجی سوزن تمیز شود. ولی توصیه نگارنده به شما، آن میباشد که خیلی هم در عبور حساس مسافت کم از موانع به خود اطمینان نکنید که سرانجام آن در کوچه و خیابان ها به تعداد زیادی قابل تماشا است! عقربه آن گهگاه عدد ۱۰۰ مرتبه سلسیوس را هم رد می نماید ولی جای نگرانی نیست. TU5 نیز نظیر بیشتر موتور های فرانسوی در دمای بالا عمل می کند. بوستر ترمز به کار گیری شده از برند تجاری آلمانی آته (Ate) در نوع های قبل ۹۱، جای خویش را به بوستر ترمز ایجاد داخل دیتا اند. در واقع در اوایل ۲۰۶ سواری هرچقدر به مانع روبرویی نزدیک می شوید، بعد از پیاده شدن میبینید هنوز ۱ متر جا هست! بزارید به حساب آنکه ۲۰۶ ندارد… همین موتورها تنها و صرفا اساسی بنزین سوپر فارغ از سرب اکتان 95 فعالیت میکنند، در غیر اینصورت موتور شروع به Knock زدن میکنه که ECU برای پرهیز از اینکار بصورت اتوماتیک تایم جرقه را ریتارد میکنه. همین مسئله منجر می شود تا در نخست دارای احتیاط بیشتری به کم نمودن فاصله اصلی خودروی جلویی اقدام کنید. همین مسئله در نصیب جلویی خودرو به اوج خویش می برسد و باید بدانید برخورد اهمیت سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت اساسی خودروی جلویی، حاشیه کاپوت ماشین را کاملا خم می کند. همینطور ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور آن در ۴۰۰۰ بدور بر دقیقه به دست می آید که این عدد ها بر روی کاغذ، برای یک خودروی ۱۰۵۴ کیلوگرمی مطلوب به نظر می رسند. میزان آن ها بسیار عده و دسته است که به عبور کردن بی دردسر از کوچه های تنگ و قلیل عرض امداد شایانی می کند؛ ولی دید آن به جهت قسمت زیرین بدنه (زیر زه های پلاستیکی درب) کور است و این مسئله در وجود تعداد زیادی ۲۰۶ که از منطقه رکاب بازخورد داشته اند بی اثر گذاری نبوده است. اما از نقاط ضعف ۲۰۶ در شهر بگوییم… مدت متعددی نمیگذرد تا به بعد ها جلوی اتومبیل تماما مسلط می شوید؛ به حدی که احتمال دارد در دورزدن ها و پارک نمودن ها، شما مهم اطمینان اهمیت مسافت ای قلیل از یک ماشین یا این که مانع می گذرید در حالی که هراس برخورد اهمیت آن مانع در دل سرنشین کناری شما به وجود می آید! اگر دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ داده ها فراوان بیشتر در مورد جزئیات موتور tu5 لطفا به مشاهده از وب تارنما ما.

ایندکسر