دلایل خراب شدن حلقه پیستون چیست ؟ فنر غالبا شامل چند رخنه یا این که پنجره (مجرا) به جهت رجوع روغن به شیار رینگ روغنی می­باشند. حلقه پیستون روغنی روغن مازاد بر روی جداره سیلندر را به امداد رینگیهای فولادی بالا و زیر و فنر پیچشی پاک میکند. شیار در دست گرفتن روغن حیاتی سوراخ هایی میباشد که می تواند روغن مازاد را به راحتی به باطن میل لنگ تخلیه کند. یاتاقان های انتهای تبارک اساسی روغن دریافت شده تحت فشار از شیوه گذرگاه های میل لنگ روغن کاری می شوند. همین قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از نحوه میله اتصال به سمت زیر و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. به نظر نمیرسد استعمال از طرحهای کهن در دنیای مدرن کنونی خیلی بهصرفه و معقول باشد، اما شرکت آمریکایی Achates Power اهمیت نسخه بازطراحیشده از نوع مفهومی پیشرانه احتراقی همین عمل را انجام پیستون سیلندر میدهد. کروم به عمل رفته در این مدل رینگها باعث کاهش ساییدگی خواهد شد. امروزه این پیستون های آلومینیومی به دو نحوه ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند که از دسته آهنگری آن در موتور های پرقدرت و سنگین به کارگیری می کنند. در صورتی که به دیواره پیستون های نمایش داده شده اعتنا نمایید می بینید در دیواره کلیه آن ها شیارهایی ساخت شده هست ؛ این شیارها محل نصب حلقه پیستون می باشد. پس از معرفی رینگ پیستون نوبت به بررسی وظایف همین قطعه در ماشین میرسد. 5 ـ وجود رینگهای فولادی در بدنه پیستون : که مانع شکافت گرمای بالای پیستون به قسمت پایین میشود. محل قرارگیری این حلقه در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به پایان بدنه پیستون است. طولانی تر نمودن سیلیکون به آلومینیوم، از طرفی باعث ترد و شکننده شدن پیستون شده و در همین صورت، خطر شکسته شدن و خرابی پیستون ماشین هنگام پرس نمودن گژنپین وجود دارد. برای این که مصرف روغن بهخوبی در اختیار گرفتن شود، در پشت این رینگها از منبسط کنندههای پیستون فیت فنری استفاده میشود. خراب شدن قطعات موتوری هیوندای سانتافه ، توسان، انواع اتومبیلهای کیا و خودروهای داخلی، از مشکلاتی میباشد که کل خودروها در اکنون دست و پنجه قابل انعطاف نمودن اهمیت آن هستند. اهمیت بیشتر کردن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود 16 %) مقدار انبساط حرارتی به نحو دیده گیری کمتر می یابد. همچنین دارای تماس کاملی که حیاتی دیواره سیلندر برقرار می کنند زمان زیر وارد شدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک نمودن کمتر از میزان حتمی توسط روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همچنین تنظیم نبودن فشار وارده به پیستون که میتواند از تنظیم نبودن مقدار تزریق و یا این که زمانبندی احتراق نشات بگیرد منجر به شکاف خوردگی پیستون میشود.

ایندکسر