تاج پیستون همان قسمت بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر نحوه احتراق سوخت دارد چنانچه طراحی صحیح آن، باعث اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید مینماید. در اثر گرمای زیاد و جرم گرفتگی شدید پیستون پیش میآید و نشانه آن تقتق كردن میباشد و معمولاً به صورت لب پریدگی و یا آب شدن در قسمت وسط آن میباشد. از همه پین ها باید از حرکت پهلو جلوگیری شود و از انتهای پین در حفر دیواره سیلندر ، معمولاً توسط گردنه ها جلوگیری شود. اگرچه معمولاً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، اما پیستون ها با سطح مشخصی از بیضی شکل و مشخصات مخفی طراحی شده اند ، به این معنی که کاملاً گرد نیستند ، و قطر آنها در نزدیکی پایین دامن نسبت به تاج بزرگتر است. سپس این نیرو از طریق میله اتصال و بر روی میل لنگ به سمت پایین عمل می کند. در یک موتور ، هدف آن انتقال نیرو از گسترش گاز در سیلندر به میل لنگ از طریق میله پیستون ویا میله اتصال است. این دسته از موتورها گشتاور را از طریق فشار اعمالی به انتهای پیستون ها و رفت و برگشت آن در داخل سیلندر تولید می کنند.

انژکتور این حفره خنک کننده «A» را با روغن از طریق کانال عرضه روغن «B» تأمین می کند. میل لنگ این حرکات رفت و برگشتی را به حرکت دورانی تبدیل میکند. 1. گاهی استارت زدن مداوم باعث خفگی موتور و خیس شدن سر شمع ها می شود، که در این حالت حتماً باید شمع ها را باز کرده تا رطوبت بنزین در داخل سیلندرها از بین رفته و شمع را دوباره ببندید. برای کاهش بهتر دما ، ساخت و ساز باید با دقت محاسبه و تحلیل شود. برای استحکام بهتر و عمر بیشتر ، به جای آن ممکن است برخی از پیست های مسابقه ای جعل شود. عایقبندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گازها از آن. هوای موتور نیز توسط سوپرشارژر و توربوشارژ با هندسه متغیر وارد محفظه احتراق میشود. همچنین در موقع استارت کمی پدال گاز را فشار دهید تا هوای بیشتری به سیلندر وارد شده و بنزین سریع بخار شود و زمان کمتری برای استارت زدن صرف شود. روی پیستون همچنین سوراخی جهت نصب گژن پین و اتصال به شاتون در نظر گرفته میشود. با نصب خارج از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود.

پیستون های تنه نسبت به قطر آنها طولانی است. استفاده شود اصطکاک هر پیستون و کراس اوور ممکن است فقط نیمی از آن برای یک پیستون تنه باشد. نوع موتور خودرو و وضعیت آن نیز از اهمیت زیادی در تعویض رینگ و پیستون برخوردار است. از آنجایی که فاصله نسبتا زیادی بین پیستون و سیلندر وجود دارد، از این فواصل به راحتی امکان نشت سوخت و هوای متراکم یا محترق شده به داخل محفظه کارتل وجود دارد و از طرفی روغن پاشیده شده روی سطح سیلندر نیز به داخل محفظه احتراق نفوذ کرده و منجر به کاهش تدریجی روغن موتور و افزایش آلایندگی به دلیل روغن سوزی می شود. از آنجایی که این قطعه با روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز سبب خرابی زودهنگام آن خواهد شد. نظر به اهمیت پیستون در عملکرد خودرو، بر آن شدیم تا جهت آشنایی بیشتر مخاطبین، مقالهای در این زمینه تهیه نماییم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه باشید.

با M2PART همراه باشید… شما می توانید با افزایش اطلاعات خود کمتر به تعمیرگاه بروید و در شرایط اضطراری، آگاهانه در مقابل مکانیک بایستید. اگر با انجام تمام موارد فوق اتومبیل شما روشن نشد، شمع را باز کرده و از یک فندک جهت گرم کردن الکترود شمع (نوک شمع) استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر وایر را جابجا ببندید، اتومبیل شما هرگز روشن نمی شود. طرز استفاده شما از خودرو، نحوه استفاده و حتی نحوه رانندگی شما از عواملی هستند که در عمر و ماندگاری قطعات آن تأثیر پیستون توس دارند. گروه GISP عرضه کننده قطعات یدکی خودرو، با کیفیت و استاندارد قطعات شرکتی خودرو است که تمام انواع قطعه یدکی خود را از تولید کنندگان مورد تایید خودروسازان تهیه میکند و به راحتی میتوانید قطعات یدکی ایران خودرو و قطعات یدکی سایپا را در بسته بندیهای گروه جی آی اس پی و از شبکه نمایندگیهای این شرکت تهیه کنید. سوخت و ساز موتور روی پیستون و شمع اثرات حرارتی برجا میگذارد که در صورتی که سوخت و ساز به صورت درست انجام شده باشد، تغییر رنگ این قطعات به صورت قهوهای سوخته خواهد بود. سپس شمع ها را ببندید و وایر مربوط به آنها پیستون کاربراتور پیکان را متصل نمایید. بسیاری از ویژگی های طراحی اختصاصی و جزئیات مربوط به حلقه های پیستون وجود دارد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد piston 85 kx لطفا از سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر