[ad_1]

بشرکتهای ig tech می توانند در اروپا با جریمه های چند میلیارد دلاری و تهدید به شکست مواجه شوند مگر اینکه آنها با مقررات گسترده جدیدی که روز سه شنبه توسط کمیسیون اروپا اعلام شده مطابقت داشته باشند.

پس از سالها بحث و جدال در ایالات متحده درمورد اینکه آیا شرکتهای فناوری را مسئول اعمال داده ها و رفتارهای ضد رقابتی می دانند ، قوانین جدید در اتحادیه اروپا – که در 27 کشور جهان 450 میلیون نفر جمعیت دارد – می تواند شرکتهای فناوری را مجبور به تغییر شیوه های خود در سراسر جهان کند.

مقررات اتحادیه اروپا در قالب دو قانون جدید ارائه می شود ، یکی تحت عنوان قانون خدمات دیجیتال و دیگری قانون بازارهای دیجیتال. هر دو هنوز یک دوره مشاوره را پشت سر نگذاشته و سپس توسط قانونگذاران اروپایی به تصویب رسیده است ، روندی که ممکن است سالها به طول انجامد.

قانون خدمات دیجیتال (DSA) تعهدات جدیدی را برای سیستم های اطلاعاتی و تنظیم کننده های اطلاعاتی تنظیم کنندگان در مورد نحوه کار الگوریتم های آنها ، نحوه تصمیم گیری در مورد حذف محتوا و نحوه هدف قرار دادن تبلیغات به کاربران معرفی می کند. بسیاری از مفاد آن فقط برای سیستم عامل هایی با بیش از 45 میلیون کاربر اعمال می شود ، که چندین سرویس از جمله فیس بوک ، یوتیوب ، توییتر و TikTok از این آستانه عبور می کنند.

مارگرت وستاگر ، کمیسیونر رقابت اروپا ، روز سه شنبه گفت: “با اندازه مسئولیت می آید.”

جریمه عدم رعایت این قوانین می تواند تا 6٪ از درآمد سالانه شرکت باشد – مبلغی که به عنوان مثال اگر به فیس بوک تحمیل شود ، مبلغ 4.2 میلیارد دلار خواهد بود.

در همین حال ، انتظار می رود دولت انگلیس نیز قانون مشابهی را در روز سه شنبه اعلام کند که در صورت تصویب ، برای سیستم عامل هایی که قادر به حذف محتوای غیرقانونی نیستند جریمه های حداکثر 10٪ گردش مالی سالانه را شامل می شود.

قانون دیگری که کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد ، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) ، به قانون ضد انحصار نزدیک است. هدف آن این است که به شرکتهای کوچکتر توانایی بیشتری برای رقابت با سیستم عاملهای بزرگ فناوری که برخی از قانون گذاران اروپایی مدتها انحصار آنها را در نظر گرفته اند ، دهد. وستاگر گفت ، نقض مکرر این قانون می تواند منجر به فروپاشی شرکت های بزرگ فناوری شود. جریمه های مربوط به رفتارهای ضد رقابتی می تواند تا 10٪ از گردش مالی سالانه یک شرکت باشد و اتحادیه اروپا سعی خواهد کرد در مدت 5 سال سه بار جریمه مجدد جریمه های مجازات مجدد را انجام دهد.

وستاجر در طی یک جلسه توجیهی مطبوعاتی مجازی در مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در 26 نوامبر 2020 در بروکسل ، بلژیک.

وستاجر در طی یک جلسه توجیهی مطبوعاتی مجازی در مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در 26 نوامبر 2020 در بروکسل ، بلژیک.

عکس از تیری موناس / گتی ایماژ

کارشناسان می گویند این مقررات می تواند برای شرکت های فناوری خارج از اتحادیه اروپا تأثیراتی داشته باشد. ماتیاس ورمولن ، مدیر سیاست عمومی در مشاوره های حقوق داده AWO ، گفت: “اروپا به طور فزاینده ای به عنوان یک فناوری درک می شود که آن را به عنوان مقررات فن آوری محافظت شده از حقوق بشر ، انتخاب شده از نظر فناوری درک می کند.” “این واقعیت که این شرکت ها مجبور به بهبود تعدیل محتوا و سازوکارهای توزیع محتوا خواهند شد ، به عنوان مثال منجر به تغییر رویه های ایالات متحده خواهد شد. اگر شما یک شرکت جهانی هستید و باید در بازار بسیار بزرگ و حیاتی با تعهدات جدید کنار بیایید ، چنین ویژگی هایی می تواند در جای دیگری مورد استفاده قرار گیرد ، اگرچه شرط سختگیری برای این کار وجود ندارد. “

قانون خدمات دیجیتال چیست؟

هدف DSA بهبود آنچه بسیاری از قانون گذاران اروپایی به عنوان عدم نظارت بر شرکت های بزرگ فناوری می دانند ، است.

ورملن گفت: “مسئله این است كه شركتهای فن آوری می توانند بگویند كه اقدامی انجام داده اند ، اما هیچ شخص ثالث مستقلی وجود ندارد كه بتواند ارقام آنها را تأیید كند.” “ایده قانون خدمات دیجیتال این است که کنترل دموکراتیک تری بر چگونگی حقوق ما از محصولات این شرکت ها تحت تأثیر قرار دهد.”

این قانون مکلف است سیستم عامل هایی با بیش از 45 میلیون کاربر در اتحادیه اروپا به زبان ساده “پارامترهای اساسی” مورد استفاده در الگوریتم های رتبه بندی محتوا را به کاربران بگویند. در اقدامی که به نظر می رسد به کاربران اجازه می دهد الگوریتم ها را برای ارائه محتوا بر اساس فعالیت گذشته خود کنار بگذارند ، می گوید سیستم عامل ها باید حداقل یک گزینه به کاربران ارائه دهند که “براساس پروفایل نیست”. طبق قانون.

با توجه به محتوای غیرقانونی ، این قانون اصول موجود اتحادیه اروپا را حفظ می کند ، که مانند ایالات متحده ، سیستم عامل ها نباید مسئولیت محتوای غیرقانونی ارسال شده توسط کاربران را داشته باشند. اما بیان می کند که اگر سیستم عامل ها سریعاً اقدام به غیرقابل دسترسی بودن این محتوا نکنند ، می توانند پاسخگو باشند.

این قانون تعریف محتوای غیرقانونی را گسترش نمی دهد. با این حال ، لیستی از مطالب غیرقانونی غیرقانونی است که مقررات جدید شامل آنها می شود ، از جمله سخنان غیرقانونی نفرت ، محتوای تروریستی ، تصاویر سو abuse استفاده جنسی از کودکان ، به اشتراک گذاری تصاویر شخصی بدون رضایت ، آزار و اذیت ، محصولات تقلبی و نقض حق چاپ. حقوق.

این قانون زمان زیادی را صرف بحث درمورد جزئیات محتوایی که باید غیرقانونی تلقی شود ، نمی کند. در عوض ، بیان می کند که شرکت ها باید “ارزیابی ریسک” خود را در مورد چگونگی استفاده از خدمات آنها برای توزیع محتوای غیرقانونی یا اجازه دستکاری که “تأثیر منفی واقعی یا قابل پیش بینی بر حفاظت از بهداشت عمومی دارد” انجام دهند. خردسالان ، گفتمان مدنی … فرایندهای انتخاباتی و امنیت عمومی. این سیستم عامل ها را ملزم می کند تا برای “کاهش” این خطرات اقدام کنند.

ورمولن می گوید: “قبلاً این تمایل وجود داشت كه شركتها در مورد محتوای خاصی كه هنوز در وب سایت آنها یافت می شود ، پاسخگو باشند.” “اما این بیشتر یک چشم انداز کل نگر است ، بررسی اینکه این شرکت ها برای مقابله با ریسک هایی که دارند انجام می دهند. سیستم های ژست می گیرند “

در میان فشارهای وارد شده به شرکت های رسانه های اجتماعی برای نقش آنها در دامن زدن به افراط گرایی سیاسی در سراسر جهان ، این قانون به تنظیم کننده های اروپایی قدرت بیشتری می دهد تا از شرکت های فن آوری اطلاعاتی راجع به نحوه کار تیم های نظارت و الگوریتم های آنها در مقیاس گسترده از شرکت ها درخواست کنند. تهدید به جریمه های بزرگ ، به گفته کارکنان ، شرکت ها را مجبور به معرفی شیوه های جدید نهادی می کند ، حتی قبل از اعمال جریمه.

همراه با جریمه های 6 درصدی گردش مالی برای عدم رعایت قانون ، DSA می گوید سیستم عامل ها باید به تنظیم کننده ها اجازه دهند عملکرد سیستم های خود را درک کنند – اگر سیستم عامل ها “اطلاعات نادرست ، ناقص یا گمراه کننده ارائه دهند” با جریمه های حداکثر 1٪ درآمد سالانه تحت نظارت قانون یا “خودداری از انجام بازرسی در محل” بر اساس قانون.

DSA می گوید این تعهدات با توانایی تحمیل خدمات شرکت های فناوری همراه است ، از جمله “قطع درآمد تبلیغات برای محتوای خاص یا اقدامات دیگر ، مانند بهبود دید منابع معتبر اطلاعات”.

در جریان همه پرسی Brexit و انتخابات 2016 آمریکا ، اصطلاحاً “تبلیغات تاریک” در سیستم عامل های شبکه های اجتماعی رایج بود – تبلیغات بدون هیچ اطلاعات همراهی در مورد بودجه آنها یا دلیل هدف قرار دادن آنها برای مصرف کنندگان. DSA الزامات قانونی سیستم عامل ها را برای نگهداری کتابخانه ها با تبلیغات تاریخی و به افرادی که تبلیغات را می بینند اطلاعات دقیق تری در مورد دلایل هدف قرار دادن آنها ارائه می دهد. در این بیانیه آمده است: “گیرندگان سرویس باید اطلاعاتی در مورد پارامترهای اصلی مورد استفاده برای تعیین اینکه آیا تبلیغات خاصی نشان داده می شود ، داشته باشند ، و توضیحات معنی داری از منطق استفاده شده برای این منظور ، از جمله در هنگام ایجاد پروفایل ارائه دهند.” قانون (سیستم عامل ها ، از جمله فیس بوک و توییتر ، قبلاً اقداماتی را در این راستا در نظر گرفته اند.)

قانون بازارهای دیجیتال چیست؟

با توسعه بخش فناوری ، فعالیت اقتصادی به طور فزاینده ای بصورت آنلاین اتفاق می افتد ، اما در برخی موارد “آنلاین” به معنای خدمات خاص طراحی شده توسط شرکت های بزرگ فناوری است. خرید یک برنامه از طریق فروشگاه برنامه اپل یا خرید کالا در آمازون را در نظر بگیرید.

مقامات اتحادیه اروپا می گویند ، سیستم هایی از این قبیل دریچه ای برای رفتار ضد رقابتی باز می کنند. در ماه نوامبر ، کمیسیون اروپا گفت که معتقد است آمازون با جمع آوری داده ها در مورد فروشندگان مستقل با استفاده از سیستم عامل آمازون و استفاده از این داده ها به سود محصولات رقابتی آمازون ، ضد رقابت است.

مدیر عامل آمازون ، جف بزوس ، در جریان دادرسی ضد انحصاری در تاریخ 29 ژوئیه 2020 در واشنگتن از طریق کنفرانس ویدیویی شهادت داد.

مدیر عامل آمازون ، جف بزوس ، در جریان دادرسی ضد انحصاری در تاریخ 29 ژوئیه 2020 در واشنگتن از طریق کنفرانس ویدیویی شهادت داد.

عکس از Graeme Jennings-Pool / گتی ایماژ

همانطور که قانون خواهران آن فقط شرکتهایی با بیش از 45 میلیون کاربر را هدف قرار داده است ، قانون دیجیتال مارکت ها نیز فقط شرکتهای مراقبت از درب یا کسانی را که مشخص کرده اند – در مقطعی در آینده – هدف قرار می دهد بازار.

این قانون سه ماده اصلی را پیش بینی کرده است: مجبور کردن دروازه بان ها برای استفاده عادلانه از طریق عدم استفاده از داده های رقبا برای آسیب رساندن به آنها. با تحمیل قابلیت همکاری ، به کاربران امکان می دهد داده های خود را در جای دیگر حمل کنند و هنوز با خدمات خود ارتباط برقرار می کنند. و با برخورد نامطبوع خدمات خود نسبت به رقبا با استفاده از سیستم عامل خود رفتار نمی کنند.

وستاجر و تیری برتون ، دو کمیسیونر اروپا که مقررات را تنظیم می کنند ، روز یکشنبه نوشت: “منافع تجاری و سیاسی تعداد انگشت شماری از شرکت ها نباید آینده ما را حکم کند.” “اروپا باید شرایط خود را تعیین کند.”

کمیسیون اروپا همراه با جریمه های نقدی ضد انحصاری تا 10٪ از گردش مالی جهانی ، تهدید به شکستن تجارت مجرمان متخلف می کند – یک قدم فراتر از هر کاری که دولت بایدن مداخله کرده است. وستاجر روز سه شنبه گفت: “اگر دروازه بان چندین بار قوانین را زیر پا بگذارد ، ما همچنین می توانیم راه حل های ساختاری را تحمیل كنیم ، چنین مواردی را برداریم.” (اتحادیه اروپا قبلاً شرکت های بزرگ فناوری را به دلیل نقض ضد انحصارى جریمه کرده است – گرانترین پرونده جریمه 4.3 میلیارد دلاری گوگل در سال 2018 است)

ورمولن گفت: “قانون بازارهای دیجیتال تعهدات جدیدی را به این شرکت های به اصطلاح دروازه بان تحمیل می کند که قدرت زیادی در کنترل بازارهایی که در آن فعالیت می کنند دارند.” “این کار بر روی بازارها ، موتورهای جستجو ، سیستم عامل ها و سرویس های ابری متمرکز شده است. این امر شرکت ها را از ارائه خدمات ترجیحی برای محصولات و خدمات خودشان منع می کند ، به عنوان مثال در رتبه بندی جستجو. “

بنویسید برای بیلی پریگو در billy.perrigo@time.com.

[ad_2]

منبع: takpanjere-news.ir